Regenerált hidegaszfalt keverék mart/tört aszfalthulladékból
KNOW-HOW SZJH 970814002T, ÁKMI AH:4105/2001
Hidegaszfalt és kátyúzókeverékek kialakításának szempontjai és módja, régi burkolatok felmarásából származó őrölt, mart aszfalt granulátum hulladékanyag és Bagger aszfaltregeneráló folyadék (Bitu-Bagger és bitumenemulzió keveréke) felhasználásával, technológiai paraméterek megadásával. A mart/őrölt aszfalt recycling felhasználásának teljes értékű formája. A mart aszfaltban lévő mészkőfiller, homok és zúzalék változatlan minőségű anyag, emiatt értékes. Alacsonyabb igényű felhasználása (ágyazat, padka) pazarlás.
A leöregedett bitumen olajos komponensei idővel legyantásodnak, a szilárd komponensek aránya nő. Ha az öreg bitument regeneráljuk, azaz a hiányzó komponenseket pótoljuk, teljes értékű aszfaltot nyerünk.
A friss, lágy baggeres aszfaltkeveréket állni kell hagyni, egy-két hét múlva ideális bedolgozni. A tükörben kevert réteg esetén is (egy hét után) póthengerlés szükséges. A felkeményedés után (kb egy év) az aszfalt a meleg aszfaltokkal már egyenértékű burkolat-keménységet mutat.
Felhasználási területe <30.000 egységtengely-áthaladásra tervezett mezőgazdasági, lakó és üdülőutak burkolata. Keverőtelepi keverék, vagy szórt-itatásos technológia helyszíni átkeveréssel, téli kátyúzókeverékek készítése.
Referenciák
Kevert technológia: | Tököl, Rózsa u. lakóutca 1997 Kivitelező: Kette Kft (Sovány András igazgató) BAZ megye 2627, 37125 és 37127 sz. alsóbbrendű utak Kivitelező: Strabag Rt. |
Szórt technológia: | Nyíregyháza lakóutcák 1999-2000 Győr lakóutcák 1999 7540 út 1999 Suzuki gyár parkoló, Esztergom 1999 Budapest XXII. Sáv u. |
Kátyúzás: | Csorna 1999, 2000,2001, 2002 Győr Moson Sopron Megyei Állami közútkezelő Kht. Nagy Ákos üzemmérnökségvezető |